REGULER

INDHOLDSFORTEGNELSE:
1. ALMINDELIGE BESTEMMELSER
2. ELEKTRONISKE TJENESTER I ONLINE-BUTIKEN
3. BETINGELSER FOR INDGÅELSE AF EN SALGSaftale
4. METODER OG BETALINGSBETINGELSER FOR PRODUKTET
5. OMKOSTNINGER, METODER OG DATO FOR LEVERING OG MODTAGELSE AF        PRODUKTET
6. PRODUKTKLAGE
7. EKSTRAJUDICIELLE METODER TIL BESKRIVELSE AF KLAGER OG FORFØJELSE AF KRAV, SOM SOM REGLER FOR ADGANG TIL DISSE PROCEDURER
8. RET TIL AT TILTRÆDE FRA KONTRAKTEN
9. BESTEMMELSER VEDRØRENDE ENTREPRENØRER
10. AFSLUTTENDE BESTEMMELSER
 
 Barf Online Store tager sig af forbrugernes rettigheder. Forbrugeren kan ikke give afkald på de rettigheder, der er tillagt ham i henhold til loven om forbrugerrettigheder. Bestemmelserne i kontrakterne, der er mindre gunstige for forbrugeren end bestemmelserne i forbrugerloven, er ugyldige, og i stedet gælder bestemmelserne i loven om forbrugerrettigheder. Derfor er bestemmelserne i disse forordninger ikke beregnet til at udelukke eller begrænse nogen forbrugerrettigheder, der er tillagt dem ved obligatoriske lovbestemmelser, og enhver mulig tvivl bør forklares til fordel for forbrugeren. I tilfælde af manglende overholdelse af bestemmelserne i disse forskrifter med ovenstående bestemmelser, skal disse bestemmelser have forrang og skal anvendes.
 1. ALMINDELIGE BESTEMMELSER
 
1.1. Onlinebutikken, der er tilgængelig på sklep.barf.pl, drives af BARF Sp. Z o.o. med adresse: forretningsstedets adresse og tjeneste: Michałkowicka 88A, 41-503 Chorzów, NIP: 627-26-13-814, KRS: 0000144926, e-mail-adresse: biuro@barf.pl
1.2. Disse regler er beregnet til både forbrugere og iværksættere, der bruger onlinebutikken (med undtagelse af punkt 9 i forordningerne, som kun er beregnet til iværksættere).
1.3. Administratoren af ​​personoplysninger, der behandles i onlinebutikken i forbindelse med implementeringen af ​​bestemmelserne i disse regler, er sælgeren. Personoplysninger behandles til formålene, i det omfang og baseret på de grunde og principper, der er beskrevet i fortrolighedspolitikken, der er offentliggjort på Online Store-webstedet. Privatlivspolitikken indeholder hovedsageligt regler vedrørende behandling af personoplysninger af administratoren i onlinebutikken, herunder det grundlæggende, formål og omfang af behandling af personoplysninger og registreredes rettigheder samt information om brugen af ​​cookies og analytiske værktøjer i onlinebutikken. Brug af onlinebutikken, herunder køb, er frivillig. Tilsvarende er levering af personoplysninger af tjenestebrugeren eller kunden ved hjælp af onlinebutikken frivillig, med forbehold af de undtagelser, der er angivet i fortrolighedspolitikken (indgåelse af kontrakten og sælgers lovmæssige forpligtelser).
  
  
  
 1.4. Definitioner:
1.4.1. ARBEJDSDAG - en dag fra mandag til fredag, undtagen helligdage.
1.4.2. REGISTRATION FORM - en formular tilgængelig i onlinebutikken, der giver dig mulighed for at oprette en konto.
1.4.3. ORDREFORMULAR - Elektronisk service, en interaktiv formular tilgængelig i onlinebutikken, der muliggør afgivelse af en ordre, især ved at tilføje produkter til den elektroniske kurv og definere vilkårene i salgsaftalen, herunder leverings- og betalingsmetoden.
1.4.4. KUNDE (1) en fysisk person med fuld retsevne, og i tilfælde, der er fastsat i almindeligt gældende regler, også en fysisk person med begrænset retsevne; (2) juridisk person eller (3) en organisationsenhed uden juridisk personlighed, som loven anerkender retsevne - der har indgået eller har til hensigt at indgå en salgsaftale med sælgeren.
1.4.5. CIVIL CODE - Civil Code Act af 23. april 1964 (Journal of Laws of 2019, punkt 1145).
  
  
 1.4.6. KONTO - Elektronisk service, en samling ressourcer i Tjenesteudbyderens IKT-system markeret med et individuelt navn (login) og adgangskode leveret af Tjenestemodtageren, hvor de data, der leveres af Tjenestemodtageren, og oplysninger om ordrer, der er afgivet af ham i Online Butik er samlet.
1.4.7. NYHEDSBREV - Elektronisk service, elektronisk distributionstjeneste leveret af tjenesteudbyderen via e-mail, som gør det muligt for alle servicemodtagere, der bruger den, automatisk at modtage fra tjenesteudbyderen cyklisk indhold i efterfølgende udgaver af nyhedsbrevet, der indeholder information om produkter, nyheder og kampagner i Online butik.
1.4.8. PRODUKT - en bevægelig vare tilgængelig i onlinebutikken, der er genstand for salgsaftalen mellem kunden og sælgeren.
1.4.9. REGLER - disse regler i onlinebutikken, der specificerer de generelle salgsbetingelser og reglerne for levering af elektroniske tjenester som en del af onlinebutikken sklep.barf.pl
1.4.10. ONLINE STORE - Tjenesteudbyderens onlinebutik tilgængelig på internetadressen: sklep.barf.pl
1.4.11. SÆLGER - .BARF Sp. Z o.o. med adresse: forretningsstedets adresse og adresse: Michałkowicka 88A, 41-503 Chorzów, NIP: 627-26-13-814, KRS: 0000144926, e-mail-adresse: biuro@barf.pl
1.4.12. SALGSAFTALE - en produktsalgskontrakt indgået eller indgået mellem kunden og sælgeren af ​​Barf sp z o.o. via onlinebutikken.
1.4.13. ELEKTRONISK SERVICE - en tjeneste, der leveres elektronisk af tjenesteudbyderen til servicemodtageren via onlinebutikken.
1.4.14. SERVICEMODTAGER - (1) en fysisk person med fuld juridisk kapacitet, og i tilfælde, der er fastsat i almindeligt gældende regler, også en fysisk person med begrænset juridisk kapacitet; (2) juridisk person eller (3) en organisationsenhed uden juridisk personlighed, som loven anerkender retsevne - brug eller til hensigt at bruge den elektroniske tjeneste.
1.4.15. Loven om forbrugerrettigheder, lov - loven af ​​30. maj 2014 om forbrugerrettigheder (Journal of Laws of 2019, punkt 134, som ændret)
1.4.16 BESTILLING - Kundens viljedeklaration indsendt via ordreformularen og har direkte til formål at indgå en produktsalgsaftale med sælgeren, der specifikt specificerer typen og mængden af ​​varer.
1.4.17 VARER - Produkter præsenteret i onlinebutikken.
  
 2. ELEKTRONISKE TJENESTER I ONLINE-BUTIKEN
 
2.1. Følgende elektroniske tjenester er tilgængelige i onlinebutikken: Konto, ordreformular og nyhedsbrev.
2.1.1. Konto - brugen af ​​kontoen er mulig, efter at kunden har gennemført tre på hinanden følgende trin - (1) udfyldelse af registreringsformularen, (2) klik på feltet "Opret en konto" og (3) bekræftelse af viljen til at oprette en konto ved at klikke på bekræftelseslinket sendt automatisk til den angivne e-mail-adresse. I registreringsformularen er det nødvendigt for servicebrugeren at angive følgende data: navn og efternavn / firmanavn, adresse (gade, hus / lejlighed nummer, postnummer, by, land), e-mail-adresse, kontakt telefonnummer og adgangskode. For kunder, der ikke er forbrugere, er det også nødvendigt at angive firmanavn og skatteidentifikationsnummer.
2.1.1.1. Den elektroniske konto-service leveres gratis i en ubegrænset periode. Servicemodtageren kan til enhver tid og uden at give nogen grund slette kontoen (fratræde kontoen) ved at sende en passende anmodning til tjenesteudbyderen, især via e-mail til følgende adresse: biuro@barf.pl eller skriftligt til følgende adresse: Michałkowicka 88A, 41-503 Chorzów.
2.1.2. Bestillingsformular - brugen af ​​bestillingsformularen begynder, når kunden tilføjer det første produkt til den elektroniske kurv i onlinebutikken. Afgivelse af en ordre finder sted efter, at kunden har gennemført to på hinanden følgende trin - (1) efter udfyldelse af ordreformularen og (2) klik på onlinebutiks websted efter udfyldelse af ordreformularen, feltet "ordre" - indtil da er det muligt for at ændre de indtastede data (til dette formål). følg de viste meddelelser og information, der er tilgængelig på Online Store-webstedet). I ordreformularen er det nødvendigt for kunden at give følgende oplysninger om kunden: navn og efternavn / firmanavn, adresse (gade, hus / lejlighed nummer, postnummer, by, land), e-mail-adresse, kontakt telefonnummer og data vedrørende salgsaftalen: Produkt (er), mængde af produkt (er), sted og leveringsmetode for produkt (er), betalingsmetode. For kunder, der ikke er forbrugere, er det også nødvendigt at angive firmanavn og skatteidentifikationsnummer.
2.1.2.1. Den elektroniske servicebestillingsformular leveres gratis og er af engangskarakter og slutter, når ordren placeres gennem den, eller når kunden ophører med at placere ordren igennem den tidligere.
2.1.3. Nyhedsbrev - brugen af ​​nyhedsbrevet finder sted efter indtastning af e-mail-adressen i fanen "Nyhedsbrev", der er synlig på onlinebutiks websted, som efterfølgende udgaver af nyhedsbrevet skal sendes til, og klik på "Tilmeld" -feltet. Du kan også abonnere på nyhedsbrevet ved at markere det relevante afkrydsningsfelt, når du opretter en konto - når du opretter kontoen, abonnerer kunden på nyhedsbrevet.
2.1.3.1. Nyhedsbrevet Elektronisk service leveres gratis i en ubegrænset periode. Servicemodtageren kan til enhver tid og uden at give nogen grund afmelde sig nyhedsbrevet (fratræde sig fra nyhedsbrevet) ved at sende en passende anmodning til tjenesteudbyderen, især via e-mail til følgende adresse: biuro@barf.pl eller skriftligt til følgende adresse: Michałkowicka Street 88A, 41-503 Chorzów.
  
 2.2. Tekniske krav, der er nødvendige for samarbejde med IKT-systemet, der bruges af tjenesteudbyderen: (1) en computer, bærbar computer eller anden multimedieenhed med internetadgang; (2) adgang til elektronisk post (3) Internetbrowser: Mozilla Firefox version 11.0 og nyere eller Internet Explorer version 7.0 og nyere, Opera version 7.0 og højere, Google Chrome version 12.0.0 og højere; (4) anbefalet minimum skærmopløsning: 1024x768; (5) aktivering af cookies og Javascript-understøttelse i webbrowseren.
2.3. Servicemodtageren er forpligtet til at bruge onlinebutikken på en måde, der er i overensstemmelse med loven og moral, med respekt for personlige rettigheder samt copyright og intellektuel ejendom tilhørende tjenesteudbyderen og tredjeparter. Servicemodtageren er forpligtet til at indtaste data i overensstemmelse med fakta. Servicemodtageren er forbudt at levere ulovligt indhold.
2.4. Klageprocedure:
2.4.1. Klager i forbindelse med levering af elektroniske tjenester af tjenesteudbyderen og andre klager i forbindelse med driften af ​​onlinebutikken (undtagen produktklageproceduren, som er angivet i punkt 6 og 7 i forskrifterne), kan kunden f.eks. Indsende :
2.4.2. Skriftligt til følgende adresse: ul Michałkowicka 88A, 41-503 Chorzów.
2.4.3. I elektronisk form via e-mail til følgende adresse: biuro@barf.pl
2.4.4. Det anbefales, at servicemodtageren angiver i klagebeskrivelsen: (1) oplysninger og omstændigheder vedrørende emnet for klagen, især typen og datoen for forekomsten af ​​uregelmæssigheder; (2) Servicemodtagerens anmodninger og (3) kontaktoplysninger for den person, der indgiver klagen - dette vil lette og fremskynde behandling af klagen hos tjenesteudbyderen. Kravene i foregående punktum er kun anbefalinger og påvirker ikke effektiviteten af ​​klager, der indgives, uden den anbefalede beskrivelse af klagen.
2.4.5. Tjenesteudbyderen reagerer straks på klagen senest inden for 14 kalenderdage fra datoen for dens indgivelse.
  
 3. BETINGELSER FOR INDGÅELSE AF EN SALGSaftale
 
3.1. Indgåelse af salgsaftalen mellem kunden og sælgeren finder sted, efter at kunden har afgivet en ordre ved hjælp af ordreformularen i onlinebutikken i overensstemmelse med punkt 2.1.2 i forskrifterne.
3.2. Produktprisen, der vises på onlinebutiks websted, er angivet i polske zloty og inkluderer skatter. Den samlede pris inklusive skatter på produktet, der er genstand for ordren, samt leveringsomkostninger (inklusive gebyrer for transport, levering og posttjenester) og andre omkostninger, og hvis størrelsen af ​​disse gebyrer ikke kan fastlægges - kunden informeres om forpligtelsen til at betale dem. på websiden til onlinebutikken ved bestilling, herunder når kunden udtrykker sin vilje til at være bundet af salgsaftalen.
3.3. Proceduren for indgåelse af en salgsaftale i onlinebutikken ved hjælp af ordreformularen
3.3.1. Indgåelse af salgsaftalen mellem kunden og sælgeren finder sted, efter at kunden har afgivet en ordre i onlinebutikken i overensstemmelse med punkt 2.1.2 i forskrifterne.
3.3.2. Efter bestillingen bekræfter sælgeren straks modtagelsen og accepterer samtidig ordren til udførelse. Bekræftelse af modtagelse af ordren og accept af implementering finder sted ved at sende kunden en passende e-mail til kundens e-mail-adresse, der blev oplyst ved bestillingen, som mindst indeholder sælgers erklæring om modtagelse af ordren og dens accept til implementering og bekræftelse af indgåelsen af ​​salgsaftalen. Efter modtagelse af ovenstående e-mail fra kunden indgås en salgsaftale mellem kunden og sælgeren.
3.4. Konsolidering, sikring og levering af kunden med indholdet af den indgåede salgsaftale finder sted ved (1) at give disse regler på onlinebutiks websted og (2) sende kunden den e-mail-besked, der er omtalt i punkt 3.3.2. Af forordningerne. Indholdet af salgsaftalen registreres og sikres yderligere i it-systemet i sælgerens onlinebutik.
  
 4. METODER OG BETALINGSBETINGELSER FOR PRODUKTET
 
4.1. Sælgeren giver kunden følgende betalingsmetoder i henhold til salgsaftalen:
4.1.1. Betaling via bankoverførsel til sælgers bankkonto.
4.1.1.1. Bank: Santander Bank Polska S.A.
4.1.1.2. Kontonummer: 92 1090 1766 0000 0001 0743 2018
4.1.2. Via elektronisk betaling foretaget af onlinebetalingsoperatøren Przelewy 24 - er der derefter mulighed for e-overførsel, betaling med betalingskort eller kreditkort.
4.2. Betalingsfrist:
4.2.1. Hvis Kunden vælger betaling via bankoverførsel, elektronisk betaling eller betaling med kreditkort, er Kunden forpligtet til at foretage betalingen inden for 7 kalenderdage fra datoen for Salgsaftalen.
  
 5. OMKOSTNINGER, METODER OG DATO FOR LEVERING OG MODTAGELSE AF PRODUKTET
 
5.1. Produktlevering er tilgængelig på Republikken Polens område.
5.2. Leveringen af ​​Produktet til Kunden skal betales, medmindre andet fremgår af salgsaftalen. Produktleveringsomkostninger (inklusive gebyrer for transport, levering og posttjenester) er angivet til kunden på webshoppen til onlinebutikken i fanen "Levering og betaling" og ved bestilling, herunder når kunden udtrykker viljen til at være bundet af Salgsaftale.
5.3. Sælgeren giver kunden følgende metoder til levering eller afhentning af produktet:
5.3.1. Kurerlevering.
5.4. Fristen for levering af produktet til kunden er op til 7 hverdage, medmindre der er angivet en kortere periode i produktbeskrivelsen eller ved bestilling. For produkter med forskellige leveringstider er leveringsdatoen den længste givne dato, som dog ikke må overstige 14 hverdage. Starten på perioden for levering af Produktet til Kunden tælles som følger:
5.4.1. Hvis Kunden vælger betalingsmetode ved bankoverførsel, elektronisk betaling eller betalingskort - fra datoen for kreditering af Sælgers bankkonto eller afviklingskonto.
5.4.2. Den eneste undtagelse er produkter fra VitaPetz-kategorien Supplements. De importeres fra Danmark, og ventetiden kan være længere end 7 dage. Du kan høre om deres tilgængelighed via e-mail på: zamowienia@barf.pl
  
 6. PRODUKTKLAGE
 
6.1. Grundlaget og omfanget af Sælgers ansvar over for Kunden, hvis det solgte Produkt har en fysisk eller juridisk mangel (garanti), er defineret af almindeligt gældende love, især i den civile lov (især i artikel 556-576 i Civil Kode).
6.2. Sælgeren er forpligtet til at give kunden et produkt uden mangler. Detaljerede oplysninger om sælgers ansvar på grund af en produktfejl og kundens rettigheder er beskrevet på onlinebutiks websted under fanen "Klager".
6.3. Klagen kan indgives af kunden, for eksempel:
6.3.1. Skriftligt til følgende adresse: ul. Michałkowicka 88A, 41-503 Chorzów;
6.3.2. I elektronisk form via e-mail til følgende adresse: biuro@barf.pl
6.4. Det anbefales, at kunden giver i beskrivelsen af ​​klagen: (1) information og omstændigheder vedrørende emnet for klagen, især typen og datoen for manglen; (2) kræve en metode til at bringe produktet i overensstemmelse med salgsaftalen eller en erklæring om prisnedsættelse eller tilbagetrækning fra salgsaftalen; og (3) kontaktoplysninger for den person, der indgiver klagen - dette vil lette og fremskynde sælgerens behandling af klagen. Kravene i foregående punktum er kun anbefalinger og påvirker ikke effektiviteten af ​​klager, der indgives, uden den anbefalede beskrivelse af klagen.
6.5. Sælgeren svarer straks på kundens klage senest inden for 7 kalenderdage fra datoen for dens fremsendelse. Hvis kunden, der er forbruger, har anmodet om udskiftning af varen eller fjernelse af manglen eller afgivet en prisreduktionserklæring, der specificerer det beløb, hvormed prisen skal reduceres, og sælgeren ikke har svaret på denne anmodning inden for 14 kalendere dage anses det for, at anmodningen blev anset for berettiget.
6.6. Kunden, der udøver rettighederne under garantien, er forpligtet til at levere det defekte produkt til følgende adresse: ul. Michałkowicka 88A, 41-503 Chorzów. I tilfælde af en kunde, der er forbruger, afholdes omkostningerne ved levering af produktet af sælgeren, i tilfælde af en kunde, der ikke er forbruger, afholdes omkostningerne ved levering af kunden.
  
 7. EKSTRAJUDICIELLE METODER TIL BESKRIVELSE AF KLAGER OG FORFØJELSE AF KRAV, SOM SOM REGLER FOR ADGANG TIL DISSE PROCEDURER
 
7.1. Detaljerede oplysninger om muligheden for kunden, der er forbruger, til at anvende udenretslige klage- og klagemetoder og reglerne for adgang til disse procedurer findes på webstedet for Kontoret for Konkurrence og Forbrugerbeskyttelse på: https: // uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
7.2. Der er også et kontaktpunkt ved præsidenten for kontoret for konkurrence og forbrugerbeskyttelse (telefon: 22 55 60 333, e-mail: kontakt.adr@uokik.gov.pl eller en skriftlig adresse: Plac Powstańców Warszawy 1, Warszawa.), Opgaven har blandt andet at yde hjælp til forbrugerne i sager, der vedrører udenretslig bilæggelse af forbrugertvister.
7.3. Forbrugeren har følgende eksempler på muligheder for at anvende udenretslige klage- og klagemetoder: (1) ansøgning om tvistbilæggelse til en permanent forbrugervoldgiftsret (mere information på: http://www.spsk.wiih.org.pl /); (2) en ansøgning om en tvistbilæggelse uden for retten til den provinsielle inspektør for handelsinspektion (mere information på hjemmesiden for den inspektør, der er kompetent til sælgerens forretningssted) og (3) bistand fra en poviat (kommunal) forbrugerombudsmand eller en social organisation, hvis lovbestemte opgaver omfatter forbrugerbeskyttelse (herunder Forbrugerforeningen, Sammenslutningen af ​​Polske Forbrugere). Rådgivning gives blandt andet via e-mail på bilety@dlakonsumentow.pl og på forbrugerhjælpelinjen 801 440 220 (hotline er åben på arbejdsdage fra 8:00 til 18:00, forbindelsesgebyr i henhold til operatørens tarif).
7.4. På adressen http://ec.europa.eu/consumers/odr er der en online platform til løsning af tvister mellem forbrugere og iværksættere på EU-niveau (ODR-platform). ODR-platformen er et interaktivt og flersproget websted med en one-stop-shop for forbrugere og iværksættere, der søger udenretslig bilæggelse af en tvist om kontraktlige forpligtelser som følge af en online salgskontrakt eller en kontrakt om levering af tjenester (mere information om selve platformen eller på webstedet for kontoret for konkurrence og forbrugerbeskyttelse: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php).
  
 8. RET TIL AT TILTRÆDE FRA KONTRAKTEN
 
8.1. En forbruger, der har indgået en fjernkontrakt, kan inden for 14 kalenderdage opsige den uden at give en begrundelse og uden at pådrage sig omkostninger, bortset fra de omkostninger, der er specificeret i punkt. 8.8 i forskrifterne. For at overholde fristen er det nok at sende en erklæring inden udløbet. Erklæringen om tilbagetrækning fra kontrakten kan indgives for eksempel:
8.1.1. Skriftligt til følgende adresse: ul. Michałkowicka 88A, 41-503 Chorzów.
8.1.2. I elektronisk form via e-mail til følgende adresse: biuro@barf.pl
8.2. Perioden for fortrydelse fra kontrakten begynder:
8.2.1. For en kontrakt, hvis udførelse af, som Sælger udsteder Produktet, er forpligtet til at overføre sit ejerskab (f.eks. En Salgsaftale) - fra at overtage Produktet af forbrugeren eller en tredjepart udpeget af ham, bortset fra transportøren, og i tilfældet med en kontrakt, der: (1) dækker mange produkter, der leveres separat, i batcher eller i dele - fra at tage det sidste produkt, batch eller del i besiddelse, eller (2) består i regelmæssig levering af produkter til et bestemt periode - fra at tage det første af produkterne i besiddelse
8.2.2. For andre kontrakter - fra datoen for kontrakten.
8.3. I tilfælde af tilbagetrækning fra en fjernkontrakt betragtes kontrakten som ugyldig.
8.4. Sælgeren er forpligtet til straks senest inden for 14 kalenderdage fra datoen for modtagelse af forbrugerens erklæring ved tilbagetrækning fra kontrakten at returnere alle betalinger foretaget af ham inklusive forbrugeromkostninger til produktet yderligere omkostninger som følge af den leveringsmetode, som kunden har valgt, bortset fra den billigste standardleveringsmetode, der er tilgængelig i onlinebutikken). Sælgeren tilbagebetaler betalingen ved hjælp af den samme betalingsmetode, som den bruges af forbrugeren, medmindre forbrugeren udtrykkeligt har accepteret en anden returneringsmetode, som ikke medfører nogen omkostninger for ham. Hvis sælgeren ikke har tilbudt at afhente produktet fra forbrugeren selv, kan han tilbageholde tilbagebetaling af betalinger modtaget fra forbrugeren, indtil produktet returneres, eller forbrugeren fremlægger bevis for, at han er returneret, afhængigt af hvilken begivenhed der indtræffer først.
  
  
 8.5. Forbrugeren er forpligtet til straks senest inden for 14 kalenderdage fra den dato, hvor han trak sig ud af kontrakten, at returnere Produktet til Sælgeren eller aflevere det til en person, der er autoriseret af Sælger til at afhente det, medmindre Sælger har tilbudt at indsamle produktet selv. For at overholde fristen er det nok at returnere produktet inden dets udløb. Forbrugeren kan returnere produktet til følgende adresse: ul. Michałkowicka 88A, 41-503 Chorzów.
8.6. Forbrugeren er ansvarlig for at reducere produktets værdi som et resultat af at bruge det på en måde, der går ud over, hvad der er nødvendigt for at fastslå produktets art, egenskaber og funktion.
8.7. Mulige omkostninger i forbindelse med forbrugerens tilbagetrækning fra kontrakten, som forbrugeren er forpligtet til at afholde:
8.7.1. Hvis forbrugeren har valgt en anden produktleveringsmetode end den billigste standardleveringsmetode, der er tilgængelig i onlinebutikken, er sælgeren ikke forpligtet til at refundere de ekstra omkostninger, der er påført forbrugeren.
8.7.2. Forbrugeren afholder de direkte omkostninger ved returnering af produktet.
8.8. Retten til at fortryde en fjernkontrakt er ikke tilgængelig for forbrugeren i forhold til kontrakter:
  
 8.8.1. (1) til levering af tjenester, hvis sælgeren fuldt ud har udført tjenesten med udtrykkeligt samtykke fra forbrugeren, som blev informeret inden påbegyndelsen af ​​tjenesten, at han efter udførelsen af ​​tjenesten af ​​sælgeren vil miste retten at trække sig ud af kontrakten (2) hvor prisen eller vederlaget afhænger af udsving på det finansielle marked, som Sælgeren ikke har kontrol over, og som kan forekomme inden fristen for at trække sig ud af kontrakten (3) hvor emnet for tjenesten er et ikke-præfabrikeret produkt, fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller tjener til at tilfredsstille hans individuelle behov (4) hvor emnet for tjenesten er et produkt, der forringes hurtigt eller har en kort holdbarhed; (5) hvor emnet for tjenesten er et produkt leveret i en forseglet emballage, som efter åbning af emballagen ikke kan returneres på grund af sundhedsbeskyttelse eller hygiejniske grunde, hvis emballagen er blevet åbnet efter levering; (6) hvor emnet for tjenesten er Produkter, der efter levering på grund af deres art er uadskilleligt forbundet med andre ting; (7) hvor emnet for tjenesten er alkoholholdige drikkevarer, hvis pris blev aftalt ved indgåelse af salgsaftalen, og hvis levering kun kan finde sted efter 30 dage, og hvis værdi afhænger af udsving i marked, som Sælgeren ikke har kontrol over (8) hvor forbrugeren udtrykkeligt har anmodet sælgeren om at komme til ham for hurtig reparation eller vedligeholdelse; hvis Sælger leverer yderligere tjenester end dem, som forbrugeren har anmodet om, eller leverer andre produkter end reservedele, der er nødvendige til reparation eller vedligeholdelse, har forbrugeren ret til at fortryde aftalen i forbindelse med yderligere tjenester eller produkter (9) hvor emnet for tjenesten er lyd- eller visuelle optagelser eller computersoftware leveret i en forseglet pakke, hvis pakken er åbnet efter levering (10) til levering af aviser, tidsskrifter eller magasiner med undtagelse af abonnementskontrakter (11) afsluttet gennem en offentlig auktion (12) til levering af indkvarteringstjenester, undtagen til boligformål, transport af varer, biludlejning, catering, tjenester i forbindelse med fritid, underholdning, sport eller kulturelle arrangementer, hvis kontrakten angiver dagen eller perioden for levering af tjenester (13) til levering af digitalt indhold, der ikke er optaget på et håndgribeligt medium, hvis præstationen begyndte med forbrugerens udtrykkelige samtykke inden fristen for at trække sig ud af kontrakten og efter at have informeret sælgeren om tabet af retten til at trække sig tilbage fra kontrakt.
 
  
 9. BESTEMMELSER VEDRØRENDE ENTREPRENØRER
 
9.1. Dette afsnit af reglerne og bestemmelserne deri finder kun anvendelse på kunder og servicebrugere, der ikke er forbrugere.
9.2. Sælgeren har ret til at trække sig tilbage fra den salgsaftale, der er indgået med kunden, som ikke er forbruger inden for 14 kalenderdage fra datoen for dens indgåelse. Tilbagetrækning fra salgsaftalen i dette tilfælde kan finde sted uden at give en begrundelse og giver ikke anledning til krav fra kundens side, som ikke er forbruger over for sælgeren.
9.3. I tilfælde af kunder, der ikke er forbrugere, har sælgeren ret til at begrænse de tilgængelige betalingsmetoder, herunder at kræve en forudbetaling helt eller delvist, uanset hvilken betalingsmetode kunden vælger og det faktum at indgå salgsaftalen .
9.4. Ved frigivelse af Produktet af Sælger til transportøren overføres fordelene og byrderne forbundet med Produktet og risikoen for utilsigtet tab eller skade på Produktet til Kunden, der ikke er forbruger. I et sådant tilfælde er sælgeren ikke ansvarlig for ethvert tab, mangel eller beskadigelse af produktet som følge af dets accept til transport, indtil det er leveret til kunden og for forsinkelse i transporten af ​​forsendelsen.
9.5. Hvis produktet sendes til kunden via en transportør, er kunden, der ikke er forbruger, forpligtet til at inspicere pakken i tide og på den måde, der accepteres for sådanne pakker. Hvis det finder ud af, at produktet er gået tabt eller beskadiget under transporten, er det forpligtet til at udføre alle nødvendige handlinger for at fastslå transportørens ansvar.
9.6. I henhold til art. 558 § 1 i civilloven er sælgers ansvar under garantien for produktet over for kunden, der ikke er forbruger, udelukket.
9.7. I tilfælde af kunder, der ikke er forbrugere, kan tjenesteudbyderen opsige kontrakten om levering af elektroniske tjenester med øjeblikkelig virkning og uden begrundelse ved at sende kunden en passende erklæring.
9.8. Tjenesteudbyderens / sælgerens erstatningsansvar over for servicemodtageren / kunden, der ikke er forbruger, uanset dets juridiske grundlag, er begrænset - både som en del af et enkelt krav og for alle krav i alt - op til beløbet af den betalte pris og leveringsomkostningerne i henhold til salgsaftalen dog højst op til et beløb på 1.000 PLN. Tjenesteudbyderen / sælgeren er ansvarlig over for servicemodtageren / kunden, der ikke kun er forbruger for typiske skader, der kan forudsiges på tidspunktet for kontraktindgåelsen, og er ikke ansvarlig for de tabte fordele i forhold til kunden / kunden, der ikke er en forbruger .
9.9. Eventuelle tvister, der opstår mellem Sælger / Tjenesteudbyder og Kunde / Tjenestemodtager, der ikke er forbruger, skal forelægges for den ret, der har jurisdiktion over Sælger / Tjenesteudbyder.
  
 10. AFSLUTTENDE BESTEMMELSER
 
10.1. Aftaler indgået via onlinebutikken indgås på polsk.
10.2. Ændring af reglerne:
10.2.1. Tjenesteudbyderen forbeholder sig ret til at ændre reglerne af vigtige årsager, det vil sige: ændringer i loven; ændringer i betalings- og leveringsmetoder - i det omfang disse ændringer påvirker gennemførelsen af ​​bestemmelserne i disse regler.
10.2.2. I tilfælde af at der indgås løbende kontrakter på basis af disse regler (f.eks. Levering af elektroniske tjenester - konto), er de ændrede regler bindende for servicemodtageren, hvis kravene er specificeret i art. 384 og 384 [1] i civilloven, dvs. servicemodtageren, er korrekt informeret om ændringerne og har ikke opsagt kontrakten inden for 14 kalenderdage fra datoen for meddelelsen. I tilfælde af, at ændringen af ​​reglerne resulterer i indførelse af nye gebyrer eller en forhøjelse af de eksisterende gebyrer, har servicemodtageren, der er forbruger, ret til at fortryde aftalen.
10.2.3. I tilfælde af indgåelse af kontrakter af en anden art end løbende kontrakter (f.eks. Salgsaftale) på basis af disse regler, vil ændringerne af reglerne ikke på nogen måde krænke de erhvervede rettigheder for servicemodtagere / kunder, der er forbrugere, før de træder i kraft datoen for ændringerne af reglerne, især ingen ændringer af reglerne vil have indflydelse på allerede placerede eller placerede ordrer og indgået, implementeret eller udført salgsaftaler.
10.3. I sager, der ikke er omfattet af forordningerne, bestemmelserne i civilloven og relevante polske retsakter samt EU-lovgivningen, især GDPR (Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EU) 2016/679 af april 27, 2016 om beskyttelse af fysiske personer i forbindelse med behandling af personoplysninger og om fri udveksling af sådanne data og om ophævelse af direktiv 95/46 / EF)